کلاسور معمولی صد هزار ساله در کوهستان پیدا شد

دفتری که در آن تمام حساب های و جزوات به صورت خلاصه نگهداری می شوند کلاسور معمولی نام دارد. همه حساب ها با هم یک دفتر کل را تشکیل می دهند. عمدتاً 3 نوع مختلف دفتر کل وجود دارد. فروش، خرید و دفتر کل.

دفتر کل به عنوان دفتر حساب اصلی نیز شناخته می شود و یک پرونده دائمی از تمام معاملات تجاری را تشکیل می دهد.

اولین بار در میان انواع مختلف کلاسور، «دفتر فروش یا بدهکاران» است. این مجموعه ای از کلیه حساب های مربوط به مشتریانی است که کالاها به صورت اعتباری به آنها فروخته شده است (فروش اعتباری).

مجموع تمام پولی که مشتریان به یک کسب و کار بدهی دارند در اینجا نشان داده شده است و به عنوان حساب های دریافتنی، بدهکاران تجاری یا بدهکاران مختلف نامیده می شود.

حساب ها بیشتر به ترتیب حروف الفبا مرتب می شوند، با این حال، امروزه تمام حساب های کلاسور کل با کمک ERP های حسابداری نگهداری می شوند.

کلاسور

این مجموعه ای از کلیه حساب های مربوط به فروشندگانی است که کالاها به صورت اعتباری از آنها خریداری شده است (خریدهای اعتباری).

مجموع تمام پولی که یک تجارت به فروشندگانش بدهکار است در اینجا نشان داده شده است و به عنوان حساب های پرداختنی، بستانکاران تجاری یا بستانکاران مختلف نامیده می شود.

کل مبلغ پولی داخل دفتر خرید در تراز آزمایشی و ترازنامه در محل مناسب خود نشان داده می شود.

شرکت‌ها معمولاً یک کلاسور کل واحد می‌سازند که شامل ۲ زیرگروه دیگر از دفتر است، یعنی دفتر اسمی و دفتر خصوصی. این دو ممکن است در لیست انواع مختلف دفاتر حسابداری گنجانده شوند یا نباشند.

کلاسور کل یا GL یک مجموعه متمرکز برای تمام حساب های دفتر یک کسب و کار است. این شامل انواع حساب هایی است که در یک سازمان یافت می شود مانند دارایی ها، بدهی ها، سرمایه یا حقوق صاحبان سهام، درآمدها، هزینه ها و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *