مصرف گز تخت جمشید قم به بیماران دیابتی توصیه می شود

گز اصفهان مرغوب ترین گز است اما گز تخت جمشید قم بیش از 450 سال قدمت دارد. با توجه به واژه «گز اصفهان» از دوره صفویه و همچنین ظهور دوباره هنر و فرهنگ ایرانی در اصفهان. ارزش گز انگبین معمولاً 4 تا 5 برابر گز معمولی است.

عامل تولید کننده آنژبین گز یک حشره کوچک است که تقریباً به اندازه یک پشه است که ساقه یا برگ درخت انگبین گز را در خود جای داده است.

سپس از گیاه تغذیه می کند و شهد تولید می کند. این عمل به معنای تولید قندهای طبیعی توسط حشره است که ممکن است همان تولید عسل در زنبور عسل باشد.

Gaz Angebin یکی از معدود قندهای فروکتوز در طبیعت است. نوع اصلی این شیرینی که همچنان به صورت سفارشی ساخته می شود، درصد کمی از موجودات گرانبهای گز انگبین را در خود جای داده است.

گز از آن غذاهایی است که در قدیم فقط به پادشاهان تقدیم می شد. مردم عادی سال ها حق نداشتند از طعم آن لذت ببرند.

گز

بنابراین قدمت این غذای خوشمزه به 450 سال قبل باز می گردد. می گویند اولین تهیه کننده گز آقای محمدعلی شکارچیان بود.

او بود که این غذا را در اصفهان به مرحله آماده سازی رساند. او متوجه شد که می تواند یکی از خوش طعم ترین طعم های دنیا را با مقداری شکر، سفیده تخم مرغ، هل، گلاب و آجیل درست کند. الان هم 90 درصد گز تولیدی کشور به اصفهان بازمی گردد.

همچنین گز از اولین محصولات صادراتی در زمان آقا محمدخان قاجار بوده است. و امروزه گز به عنوان نوقای ایرانی در کشورهای آمریکایی و اروپایی رواج دارد.

گز سنتی ایرانی (سوغاتی های اصفهان) یکی از قدیمی ترین و زیباترین شیرینی ها است که گفته شد.

خواص گز یکی از دلایلی است که این شیرینی سنتی خوشمزه را از یک میان وعده صرف به یک ماده مفید تبدیل می کند. البته اگر در خوردن آن زیاده روی نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *