رب انار ترش کیلویی آهن بدن را کاهش می دهد

پوست انار ممکن است در برابر اشعه UVB محافظت کند. همچنین که رب انار ترش کیلویی باعث افزایش رنگدانه، آکنه، علائم پیری و بهبود زخم شود. با این وجود، مطالعات انسانی محدود است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

رب انار ممکن است عوامل خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد.

یک مطالعه کوچک 30 روزه نشان داد که مکمل با 1000 میلی گرم عصاره رب انار با عمل به عنوان یک عامل ضد التهابی باعث بهبود سطح کلسترول و قند خون در افراد دارای اضافه وزن و چاقی می شود.

در مطالعه دیگری شامل 37 فرد مبتلا به دیابت نوع 2، کسانی که 500 میلی گرم عصاره رب انار مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کردند، در فشار خون، کلسترول و هموگلوبین A1c خود بهبود یافتند.

در مطالعات کوچک و کوتاه مدت، نشان داده شده است که عصاره رب انار سطح قند خون و نشانگرهای زیستی سلامت قلب را در صورت مصرف به عنوان مکمل بهبود می بخشد. در این زمینه تحقیق بیشتری مورد نیاز است.

رب

استرس اکسیداتیو یکی از عوامل موثر در کاهش شنوایی مرتبط با افزایش سن است. از آنجایی که پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند، ممکن است به جلوگیری از کاهش شنوایی کمک کند.

مطالعات روی موش ها نتایج امیدوار کننده ای به دست آورد، اما مطالعات انسانی وجود ندارد. تحقیقات قوی تری مورد نیاز است.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که پوست انار ممکن است به جلوگیری از کاهش شنوایی مرتبط با افزایش سن کمک کند، اما مطالعات انسانی انجام نشده است.

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو در ایجاد بیماری آلزایمر نقش دارد. از آنجایی که رب انار سرشار از آنتی اکسیدان است، ممکن است به بهبود کیفیت زندگی در افراد مبتلا به این بیماری کمک کند.

مطالعات متعدد حیوانی شامل مکمل‌سازی رب انار نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده‌اند، اما تحقیقات بیشتری، به‌ویژه مطالعات انسانی، مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *