استفاده از گیاهان دارویی ایران در درمان سوء تغذیه کودکان یمنی

ما اغلب از زیره سیاه در بین گیاهان دارویی ایران بیشتر در تهیه شیرینی استفاده می کنیم، پس چگونه از مزایای آن مطلع شویم؟ زیره سیاه که در طول تاریخ مورد استفاده دارویی بوده است، گیاهی بسیار محبوب است.

سیاهدانه گیاهی است که نه تنها به صورت دانه بلکه به صورت روغنی نیز پرکاربرد و مفید است. به لطف تیموکینون فراوان موجود در آن، اثرات پیشگیری از سرطان دارد.

طبق افسانه ها، کلئوپاترا برای زیبایی و بقراط برای بیماری های کبد از آن استفاده می کردند که حتی در مقبره پادشاه توتانخ آمون نیز پیدا شد.

به طور کلی فواید زیره سیاه به شرح زیر است: التیام دهنده التهابات بدن، پاکسازی بدن از سموم و تنظیم قند خون.

مناطق استفاده: اگرچه زیره سیاه را از شیرینی‌های آشپزخانه‌مان از دست نمی‌دهیم، اما لازم است از زیره سیاه به روش‌های مختلف استفاده کنیم تا فواید واقعی آن را ببینیم.

به عنوان مثال، می توانید ماستی را که اغلب مصرف می کنید با زیره سیاه مصرف کنید.

می توانید با مشورت پزشک مقدار کمی روغن سیاه دانه را مستقیماً بنوشید و به آب خود اضافه کنید.

جدا از استفاده از آن به عنوان غذای مستقیم، می توانید برای تغذیه بهتر موهایتان، پوست سر خود را ماساژ دهید.

زالزالک نوعی میوه کوچک است که روی درختان و درختچه ها رشد می کند.

صدها گونه معمولاً در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا یافت می شود. میوه زالزالک که طعمی تند و شیرینی ملایم دارد، رنگ های زیادی دارد.

برای قرن ها، توت زالزالک به عنوان یک گیاه دارویی شناخته شده است که برای مشکلات گوارشی، بیماری های قلبی، فشار خون بالا مفید است و حتی بخش مهمی از طب سنتی چین است.

میوه زالزالک به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارد به شما کمک می کند از بدن خود در برابر رادیکال های آزاد که می توانند به بدن آسیب برسانند محافظت کنید، فشار خون را کاهش می دهد، به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند و اضطراب را کاهش می دهد.

مناطق استفاده: برای اینکه به طور کامل فواید میوه زالزالک را احساس کنید، باید میوه را زمانی که زرد یا قرمز است مصرف کنید.
زالزالک را می توان مستقیماً به عنوان میوه، سرکه، مربا یا مارمالاد استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *